Sorin Buse közlekedési miniszter közölte, az építési költségeket 1,6 milliárd euróra becsülik, amelyet 75 százalékos arányban európai uniós pénzekből finanszíroznak, a többi 25 százalékot a román állami költségvetésből.
A mintegy 120 kilométer autópálya építését hosszú ideje tervezik, legutóbb 2014-ben kellett volna meghirdetni a közbeszerzési eljárást, de a Victor Ponta vezette akkori szociáldemokrata kormány leállította az eljárást arra hivatkozva, hogy túl sokba kerül a beruházás.
A Déli-Kárpátokon áthaladó autópályának legalább hat alagútja lesz, ezek közül a leghosszabb 1,7 kilométer. Az út megépülésével autópályán lehet majd közlekedni megszakítás nélkül a magyar-román határtól Bukarestig úgy, hogy a dél-erdélyi autópályát is a tervek szerint befejezik 2021 előtt.
Az autópályát a Dacia üzemet működtető, közvetlenül érdekelt Renault francia autógyártó követelte, amely kilátásba helyezte, hogy elköltözteti romániai üzemét, ha nem épül meg a korszerű út. A Renault ugyanis romániai termelése jelentős részét Nyugat-Európába exportálja. Az autópálya megépítését a Dacia alkalmazottai szintén követelték, ők 2014-ben tüntettek is ezért.
Romániában az első tíz hónapban 301 538 járművet állítottak elő, ami 8,3 százalékos visszaesés a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A termelés csaknem 90 százalékát a Dacia adta. A vizsgált időszakban a román járműexport 9,4 százalékkal, 273 220 járműre csökkent.