Az intézkedés célja a költségcsökkentés és a nyereség növelése. A cég azt közölte, hogy évi 3,7 milliárd euró megtakarítást tervez elérni az intézkedések révén 2020-ig.
A Volkswagen azt tervezi, hogy német gyáraiban 25 százalékkal növeli a termelékenységet az évtized végére, és növeli a befektetéseket az elektromosautó-gyártásban.
A Volkswagen tavaly kipattant dízelbotránya jócskán megtépázta a cég hírnevét. A német vállalatnak nemcsak erkölcsi, de komoly anyagi kára is keletkezett. Csak az Egyesült Államokban mintegy 15 milliárd dollárt kell kifizetnie különböző jogcímeken az amerikai autótulajdonosokat képviselő ügyvédekkel és a szövetségi kormánnyal júniusban létrejött egyezség alapján.
Az alku értelmében egyebek között az autók tulajdonosai választhatnak: a VW visszavásárolja, vagy megjavítja a manipulált járműveket. A konszern erre a célra 10 milliárd dollárt fordít, a visszavásárlási ár 5 és 10 ezer dollár közötti, egyebek között a gyártási évtől és a megtett kilométerek számától függően.
A legnagyobb európai autógyártót az amerikai környezetvédelmi ügynökség tavaly szeptemberben vádolta meg azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely manipulálja a károsanyag-kibocsátás adatait.