Nehézségekkel küzdött a repülőgép-vezetés tanulásában az a német pilóta, aki tavaly szándékosan hegynek vezette a Germanwings légitársaság személyszállító repülőgépét a francia Alpokban, és amerikai kiképzése során nem is tudta letenni az egyik fontos vizsgát - derült ki az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) vizsgálataiból, amelyeknek kivonata kedden került nyilvánosságra.
Ennek ellenére Andreas Lubitzot átengedték a vizsgákon, noha ezek a nehézségei figyelmeztethették volna a légitársaságot és az arizonai kiképző központot, hogy alaposabb odafigyeljenek rá, és felfedezhessék régen tartó depresszióját - mondják az áldozatok jogi képviselői.
Lubitz a 2015. március 24-én a Barcelona-Düsseldorf vonalon közlekedő 9524-es járat másodpilótájaként kizárta a pilótafülkéből a kapitányt, majd szándékosan hegynek vezette a gépet. A katasztrófának 150 halálos áldozata volt.
Az FBI még akkoriban kihallgatta az instruktorokat, akik közül az egyik azt mondta, hogy Lubitz "nem volt egy ászpilóta", és az egyik tesztet azért nem tudta megoldani, mert nem tudott odafigyelni egyszerre a gép műszereire, és arra, ami odakint történik. Lehetősége volt ugyanakkor a vizsgák megismétlésére. Az arizonai központban a diákoknak csak egy-két százalékát nem engedik át - ismerte el az intézmény elnöke.
Lubitz 2008-ban tájékoztatta a Lufthansát depressziójáról, ezért elhalasztották arizonai kiképzését, amit csak 2010-ben kezdett meg, miután az orvosa igazolta, hogy felépült. A légitársaság a csúszást a növendék "hosszú betegségével" magyarázta a központnak egy üzenetben. Az FBI kivonata nem tartalmazza ezt az e-mailt, vagyis nem tudni, hogy a légitársaság a betegség mibenlétéről is tájékoztatta-e az iskolát.