A férfi halálát Sejk Ahmed Bin Szaíd al-Maktum, az Emirates vezetője megerősítette.
A Twitteren is elérhető fotók és videók szerint a Boeing 777-300-as gép a hasán csúszva állt meg a futópályán, de arról egyelőre nem érkezett jelentés, mi okozta a balesetet.
A szerencsétlenségben a Thiruvananthapuram dél-indiai városból érkező utasszállító fedélzetén lévő 282 utas és a 18 fős személyzet tagjainak egyike sem sérült meg.
"Minden utast épségben és biztonságban kimenekítettünk a repülőgépből" - közölte a kormány információs irodája.
Különféle képsorok tanúsága szerint röviddel az utasszállító evakuálása után robbanás rázta meg a gépet, majd a felcsapó lángok miatt a géptest jelentős része kiégett.
Heinrich Grossbongardt repülésbiztonsági szakértő úgy vélte, nincsenek a repülés alatt felmerülő technikai problémákra vagy a futómű hidraulikájának meghibásodására utaló jelek. Ellenkező esetben az utasszállító Dubaj fölött körözött volna, hogy üzemanyagot égessen, és így biztosítsa, hogy a kényszerleszálláskor a lehető legkevesebb éghető folyadék legyen a repülőgépben.
Ha hasonló gondokat észleltek volna, akkor a repülőtéren a rendelkezésre álló összes mentőegységet a kifutópályára vezényelték volna - tette hozzá.
A szakértő szerint a legvalószínűbb, hogy a leszállást az úgynevezett szélnyírás jelensége nehezítette. Ez azt jelenti, hogy a légmozgások gyorsan és drasztikus mértékben irányt és sebességet változtatnak.
"Dubajban figyelmeztetést adtak ki hasonló jelenségre, és valószínűleg ez játszott szerepet" a szerencsétlenségben - vélekedett Grossbongardt.