Az Airbus A320-as repülő Párizsból Kairóba tartva május 19-én a Földközi-tengerbe zuhant fedélzetén 66 emberrel, akik közül senki nem élte túl a katasztrófát. A gép roncsainak egy részét és két, súlyosan megrongálódott feketedobozát egy hónappal később találták meg háromezer méter mélyen a tengerfenéken, és hozták a felszínre.
Az egyiptomi nyomozók a repülőnek abból a feketedobozából nyerték ki e hét szerdára az információkat, amelyek a repülési adatokról árulkodnak. Meglátásuk szerint a készülék a repülőút egészéről rögzítette az adatokat, a párizsi felszállástól kezdve egészen a katasztrófáig.
A másik feketedoboz a pilótafülkében elhangzottakat vette fel. Ezt a dobozt még Franciaországban javítgatják, hogy hozzájuthassanak a hangfelvételhez, amelyen beszélgetéseken túl vészjelzők és egyebek hangjai - például a hajtóművek zaja, annak változásai - is lehetnek, és segíthetnek az oknyomozásban.
Az egyiptomi bizottság közölte azt is, hogy a tengerből felszínre hozott roncsdarabok magas hőmérséklet okozta károsodásról árulkodnak. Ez egybecseng azokkal a műszaki üzenetekkel, amelyeket a repülő ACARS adattovábbító rendszere küldött folyamatosan a földi légiirányításnak a gép rendszereinek működéséről, illetve esetleges meghibásodásáról. Az ACARS füstöt jelzett a pilótafülkéhez közeli mosdóból percekkel azelőtt, hogy a repülőgép eltűnt a földi radarokról.
Mindezek alapján szakértők egyre inkább hajlanak arra, hogy a szerencsétlenséget műszaki hiba okozta, nem pedig terrortett.