Aikava Tecuró elmondta, 625 ezer gépkocsiról van szó, amelyből 468 ezret a Nissan Motor számára gyártottak.
A fogyasztási értékek manipulálását a Nissan együttműködő partnere, a Renault fedezte fel. Az autógyár által mért fogyasztási értékek 5-10 százalékkal tértek el a Mitsubishi gyári fogyasztási értékeitől - ismerte el Aikava Tecuró. Az autók tényleges fogyasztása normál üzemeltetési feltételek mellett nagyjából ennyivel haladhatja meg a gyárilag megadott értékeket.
A négy modell a Japánban Kei-Car kategóriaként ismert és jelentős adókedvezménnyel támogatott kisautók csoportjába tartozik. A kategória a legfeljebb 660 köbcentis lökettérfogatú motorral rendelkező és 1,5 méternél nem szélesebb személygépkocsikat jelöli.
A modellek gyártását a Mitsubishi leállította és a probléma súlyára való tekintettel megkezdte a külföldi piacokra gyártott modellek tesztelését is. A feladat elvégzésére az autógyár kizárólag külső szakemberekből álló munkacsapatot hozott létre.
A Mitsubishi részvénye szerdán 15,2 százalékkal gyengült a hírre, ami részvény árfolyamának több mint tíz éve a legnagyobb egy napi esése.