Londonban drasztikusan emelik a behajtási díjakat

Infostart
2008. február 19. 13:42
London polgármestere, Ken Livingston bejelentette, hogy október 27-étől nyolc fontról huszonöt fontra (8.500 forint) emelik fel a város egy részén már öt éve bevezetett zsúfoltsági díjat a nagyteljesítményű gépkocsikra vonatkozóan. A luxusautókat gyártó Porsche cég kész bíróság elé vinni a polgármesteri döntést.

Ken Livingston polgármester azzal indokolta elhatározását, hogy ha korlátozza a négykerékmeghajtású luxus terepjárók és a három literesnél nagyobb motorkapacitású autók behajtását a városközpontba, akkor tisztább lesz a levegő.

Londonban egyébként szélesek a főutak, sok a nagykiterjedésű park és általában élénk a légmozgás, tehát a levegőminőség nem rossz.

A Porsche jogi képviselői szerint a légtisztaság változása az intézkedés hatására minimális lehet, viszont a megkülönböztető díjösszeg aránytalan. Még a gazdagokat is elgondolkodtathatja, ne vegyenek-e kisebb kocsit.

London közlekedési hivatala arra számít, hogy február 27. után hétköznaponként 22 ezerrel kevesebb nagy autó hajt be a fizetőzónába. Az alacsony szén-monoxid-kibocsátású járműveket, például az elektromos autókat ugyanakkor díjmenetesen engednék be.

A Porsche előbb levélben tájékoztatja kifogásairól a polgármestert, de ha nem kap kielégítő választ, bírósághoz fordul. A Porsche Cayanne 4.8 literes motorral fut, a Porsche 911 pedig 3.8 literessel.

A zsúfoltsági zónát öt font összegű díjjal 2003 februárjában vezette be a polgármester, később nyolc fontra emelte a behajtási díjat és az övezet területét alaposan kiterjesztette. Azóta naponta 70 ezer autóval csökkent a belváros forgalma.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást