"Az iskola stresszhelyzetet jelent a gyerekeknek"

Infostart
2008. február 8. 08:15
Nagy-Britanniában négyéves korban kezdik a gyermekek az iskolát, sokkal hamarabb, mint más európai országban. Ennek ellenére a brit gyermekek készségei tizenéves korukra mégis rosszabbak, mint más országban élőké.

Az iskola stresszhelyzetet jelent a gyermekeknek. Megterheli őket a nagy figyelmet igénylő tanórákon, például a matematikaórán való részvétel, a rendszeres tanulás, a számonkérés.

Nagy-Britanniában mindezzel már négyéves korban szembe kell nézniük a gyermekeknek, hiszen míg a legtöbb helyen hétévesen kezdik az iskolát, a brit gyermekek már három évvel fiatalabb korban, részben felhagyhatnak a játékkal.

Ennek ellenére a szigetországbeli gyermekek nemhogy előnyre nem tesznek szert, de 11 éves korban már rosszabb eredményeket produkálnak, mint például a svédországi társaik, akik három évvel később kezdik az iskolát.

Sok szülő ezt már felismerte és gyermekét vagy magántanulói státuszba kéri, vagy alternatív nevelési módokat alkalmazó iskolába íratja.

Többen rámutatnak: rugalmasabbá kellene tenni az iskolakezdést, és lehetővé tenni, hogy egy bizonyos határok között a szülő maga dönthesse el, mikortól járatja iskolába a gyermekét.