A "világ legjobb kis országa" szlogen még Jack McConnell miniszterelnöksége alatt született, májusban azonban ellenfele, Alex Salamond lett a kormányfő, akinek ez nem tetszett.
A Skót Nemzeti Párt felemelkedésével új szlogent kellett találni, inspiráló szavakat, amelyek "felidézik az ország romantikáját, emellett modernitást és a hatékonyság fontosságát hangsúlyozzák".
Így született meg az a szöveg, amelynek kiötlői egy 125 ezer fontos (45 millió forintos) pályázatot nyertek meg.
Az izgalmas, új szlogent kedden hozták nyilvánosságra. S hogy mi az? "Köszöntjük Skóciában". A szöveget a plakátokra a biztonság kedvéért gaelül is kiírták (Fáilte gu Alba).
"Modern" dinoszaurusz, "vibráló" kopasz
Az új molinókat és plakátokat hat skót repülőtéren helyezik majd el. Ezeken a szöveg mellé olyan képek kerülnek, amelyek a szándék szerint a skót életet, a "modern, vibráló és sikeres Skóciát" mutatják be.
Az egyik fotón egy kisfiú bámulja elképedve egy dinoszaurusz csontvázát az egyik glasgow-i múzeumban, egy másikon pedig egy kopasz, esőkabátos férfi sétál Edingburgh-ban. Egy harmadik Inverness városág mutatja madártávlatból.
"Nem adja át a hely szellemét, az érzelmeket. Ha a céljuk az volt, hogy a képekkel érzelmi kötődést alakítsanak ki, akkor nem érték el" - mondta a 2012-es londoni olimpia kampányán dolgozó Wolff Olins kommunikációs ügynökség munkatársa, Anita Califano, és ugyancsak kritizálja az elképzelést Christine Gupta a Gupta Communicationstól.
A skót kultuszminiszter, Linda Fabiani ugyanakkor megvédte a kampányt; szerinte a képek az ország történelmi és modern sikereit hirdetik, azokat, amelyek olyanná alakították az országot, amilyen.