A helikoptereket kezdetben csak a Lippo Group vállalat vezetői használták, ám felismerték, hogy az idő más üzletembereknek is drága, így óránként 1.400 dollár fejében ők is igénybe vehetik a szolgáltatást.
A tipikus út nem tart egy óráig, a Bell 407-es forgószárnyason Jakarta központjából hét perc alatt el lehet jutni a nemzetközi repülőtérre, 300 dollárért (mintegy 50 ezer forint).
A Lippo Group leányvállalata, az Air Pacific Utama Helimuzinnek keresztelte el a szolgáltatást, ezzel is az exkluzív jelleget erősítve.
Nem az indonéz menedzserek különlegesen türelmetlenek, hogy mostanra besokalltak.
A jakartai agglomerációban mintegy 14 millió ember él, és az utóbbi években rengeteg motorbiciklit és autót helyeztek forgalomba; az esős évszak áradásai pedig tovább rontanak az amúgy is katasztrofális közlekedési állapotokon.
Fauzi Bowo, a főváros új kormányzója fogadkozik, hogy új buszsávok kialakításával, egysínű vasút és metró építésével, valamint az árvízi védművek megerősítésével javítanak a helyzeten.
Ám ez még a legjobb esetben is sok évet vesz majd igénybe, hiszen - ahogy a Reuters rámutat - ezekre a fejlesztésekre hatalmas összegeket kell költeni, Indonézia pedig meglehetősen szegény ország, és nagyon jelentős a korrupció.