A FreeRice (Ingyen rizs) nevű játékban a résztvevők a szókincsüket tesztelhetik, és közben jótékonykodnak is; minden helyes válasszal ugyanis annyi pénzt adományoznak, amellyel fél deka rizst lehet vásárolni.
A pénzt honlapon hirdető cégek állják, a rizst a WFP vásárolja meg és osztja szét a rászorulók között.
A játék október elején kezdődött, és máris 65 tonna rizst "játszottak össze" - ez pedig 50 ezer ember egy napi ellátására elegendő - jelentette be a WFP.
A Világélelmezési Program vezetője, Josette Sheeran szerint a játék bebizonyította, hogy a világhálót milyen remekül lehet használni arra is, hogy felhívják az emberek figyelmét az éhezésre, amely a világ egyik legsúlyosabb problémája.
Az emberek érzékenységét bizonyítja, hogy a WFP-nek hirdetnie sem kellett a játékot, a bloggerek és az olyan népszerű internetes portálok, mint például a Facebook és a YouTube segítségével magától elterjedt a híre.
A játékot az internetes adománygyűjtés egyik úttörője, John Breen találta ki.