Kiszervezve győzhetnek a német vasutasok

Infostart
2007. november 9. 13:47
Csütörtök óta jelentősen akadozik a német vasúti teherforgalom. A mozdonyvezetők szakszervezete szerint legalább 1800 alkalmazott sztrájkol, a vasúttársaság viszont azt közölte, hogy legfeljebb 900 mozdonyvezető nem vette fel a munkát.

A Financial Times című gazdasági lap német kiadása azt írja, hogy kiszervezés lehet a megoldása a vasúttársaság és a mozdonyvezetők szakszervezete között folyó vitának. Eddig a kiszervezést csak takarékossági célra alkalmazták a cégek, ezúttal azonban éppen a mozdonyvezetők bérének drasztikus emelését szolgálná a megoldás.

A Financial Times úgy tudja, hogy a vasúttársaság nem mozdul el eddigi javaslatáról, de a kiszervezést elfogadható megoldásnak tekinti.

A mozdonyvezetők szakszervezete máris helyeselte az elképzelést, de a vasúttársaság szóvivője arról számolt be péntek délben, hogy semmit sem tudnak az esetleges kiszervezésről.

A csütörtöktől szombatig tartó sztrájk ezúttal a teherforgalmat bénítja. A szakszervezet szerint legalább 1800-an tettek eleget a sztrájkfelhívásnak, a vasúttársaság azonban azt állította, hogy csupán akadozások mutatkoztak a teheráruszállításban.

Az akció főleg Németország keleti tartományait sújtja, és a német tévé helyszíni riportja szerint súlyosan érinti a külföldről érkező, és oda irányuló teherforgalmat is.

Wolfgang Tiefensee közlekedési miniszter mielőbbi kompromisszumra sürgette a szemben álló feleket és hangsúlyozta, hogy az ország gazdasági életének sok millió euró veszteséget okoz, ha leáll a teherszállítás. Kiváltképpen a fémipar, ezen belül pedig az autógyárak sínylik meg a mozdonyvezetők sztrájkját.

A szakszervezet kezdettől fogva 31 százalékos fizetésemelést követel, a vasúttársaság azonban csupán a többi alkalmazottnak is folyósított 4,5 százalék megadására lenne hajlandó.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást