A vasúttársaság legújabb, immár ötödik ajánlatában 10 százalékos béremelést, valamint egyszer kétezer euró kifizetését indítványozta a mozdonyvezetők szakszervezetével megkötendő szerződés keretében.
Az ajánlat közzététele után mindenki úgy vélte, hogy küszöbön áll a megegyezés. A mozdonyvezetők szakszervezete azonban elutasította a javaslatot, rámutatva arra, hogy a vasúttársaság ajánlata messze elmaradt a mozdonyvezetők érdekképviselete által szorgalmazott 31 százalékos béremelési követeléstől, és nem biztosítja az ágazaton belüli önálló tarifaszerződést.
Az ajánlat bejelentésekor a vasúttársaság szóvivője ugyanis utalt arra, hogy még ki akarják kérni a többi dolgozót képviselő szakszervezetek véleményét, és csupán egyetértésük esetén írják alá a megállapodást. Ezt a kitételt
a mozdonyvezetők érdekképviselete úgy értékelte, hogy a vasúttársaság egy átfogó szerződés részének tekintené a béremelést, holott ők önálló ágazatként történő elismerésüket is követelték, amit a vasutasok elsöprő többségét képviselő szakszervetek is kezdettől fogva ellenez.
A patthelyzetben némi derűlátásra ad okot, hogy a felek folytatni kívánják az érdekegyeztetést, és ez idő alatt a mozdonyvezetők nem akarnak sztrájkba lépni.
Hanganyag: Vincze András