Nyugtalanság, idegesség, rossz és antiszociális viselkedés - ezek a fő megállapításai annak a felmérésnek, amelyet a brit általános iskolások körében készítettek.
Az 1967 óta az első jelentős kutatás során gyermekkel, szülőkkel és tanárokkal beszélgettek, és a tapasztalatokat egy tanulmányban összesítették.
A mai gyermekeknek túl hamar fel kell nőniük, miközben a világ és a társadalom egyre veszélyesebbé válik - állapította meg a felmérés, egyúttal alátámasztva az Unicef által az év elején készített jelentést, amely szerint a brit gyermekek a legboldogtalanabbak.
A szülőknek egyre kevesebb befolyásuk van arra, hogy gyermekük milyen műszaki cikket akar használni, és inkább meghajolnak a vágyak és kívánságok előtt, ami féktelen fogyasztási vágyat eredményez.
Egyre több gyermeknek van ugyanis saját mobiltelefonja, televíziója vagy számítógépe.
A tanulmány szerint aggasztó, hogy a gyerekek hírességeket és televíziós sztárokat választanak példaképnek, és egyre nagyobbá válik a híressé válás kultusza a gyermek körében.
A megállapítások problémásnak tartják a gyermekek antiszociális viselkedését, és azt, hogy csökken a tisztelet a diáktársak és tanárok iránt.
Immár fenyegető szintre jutott az idősebb gyermekek agresszivitása - áll a kutatásban.
A gyerekektől kapott válaszok szerint csökken az összetartás és a családi élet fontossága.
Egyre nő a nyugtalanság a gyerekkor kapcsán, valamint annak kapcsán, hogy milyen társadalomban kell felnőniük.
A gyerekek ijesztőnek és nyomasztónak tartják a dolgozatokat, míg a tantervet túl szigorúnak érzik.
A jelentés megjegyzi: túl korai, hogy ötéves korban kezdik az iskolát a brit gyerekek, és hasznosabb lenne, ha egy évvel tovább játszhatnának a tanulás helyett.
A brit szakminisztérium szóvivője szerint a gyerekek jobb körülmények között élnek, mint tíz évvel ezelőtt, míg a dolgozatok azt a célt szolgálják, hogy a szülők és a tanárok is képet kaphassanak a tanulók tudásáról, és arról, mely területen van szükségük segítségre és fejlődésre.