Ijesztő kép a gyermekkorról: növekvő nyugtalanság és agresszivitás

Infostart
2007. október 13. 09:30
Aggasztó eredményeket hozott a brit általános iskolás gyermekek helyzetét felmérő kutatás. A megállapítások szerint nő az agresszivitás, az antiszociális viselkedés, elveszőben a gyermekkor, és csökken a szülők beleszólásának lehetősége.

Nyugtalanság, idegesség, rossz és antiszociális viselkedés - ezek a fő megállapításai annak a felmérésnek, amelyet a brit általános iskolások körében készítettek.

Az 1967 óta az első jelentős kutatás során gyermekkel, szülőkkel és tanárokkal beszélgettek, és a tapasztalatokat egy tanulmányban összesítették.

A mai gyermekeknek túl hamar fel kell nőniük, miközben a világ és a társadalom egyre veszélyesebbé válik - állapította meg a felmérés, egyúttal alátámasztva az Unicef által az év elején készített jelentést, amely szerint a brit gyermekek a legboldogtalanabbak.

A szülőknek egyre kevesebb befolyásuk van arra, hogy gyermekük milyen műszaki cikket akar használni, és inkább meghajolnak a vágyak és kívánságok előtt, ami féktelen fogyasztási vágyat eredményez.

Egyre több gyermeknek van ugyanis saját mobiltelefonja, televíziója vagy számítógépe.

A tanulmány szerint aggasztó, hogy a gyerekek hírességeket és televíziós sztárokat választanak példaképnek, és egyre nagyobbá válik a híressé válás kultusza a gyermek körében.

A megállapítások problémásnak tartják a gyermekek antiszociális viselkedését, és azt, hogy csökken a tisztelet a diáktársak és tanárok iránt.

Immár fenyegető szintre jutott az idősebb gyermekek agresszivitása - áll a kutatásban.

A gyerekektől kapott válaszok szerint csökken az összetartás és a családi élet fontossága.

Egyre nő a nyugtalanság a gyerekkor kapcsán, valamint annak kapcsán, hogy milyen társadalomban kell felnőniük.

A gyerekek ijesztőnek és nyomasztónak tartják a dolgozatokat, míg a tantervet túl szigorúnak érzik.

A jelentés megjegyzi: túl korai, hogy ötéves korban kezdik az iskolát a brit gyerekek, és hasznosabb lenne, ha egy évvel tovább játszhatnának a tanulás helyett.

A brit szakminisztérium szóvivője szerint a gyerekek jobb körülmények között élnek, mint tíz évvel ezelőtt, míg a dolgozatok azt a célt szolgálják, hogy a szülők és a tanárok is képet kaphassanak a tanulók tudásáról, és arról, mely területen van szükségük segítségre és fejlődésre.