Mágneses függővasút épül a müncheni repülőtér és a belváros között

Infostart
2007. szeptember 25. 13:41
Több évig tartó huzavona után Münchenben megállapodás született a transzrapid néven ismert mágneses függővasút megépítéséről a bajor főváros és a tőle 40 kilométerre fekvő nemzetközi repülőtér hatóságai között. Környezetvédők máris jelezték, hogy a szövetségi számvevőszékhez fordulnak, mert szerintük a megegyezés alapját képező közel kétmilliárd eurós költségvetés már régen túlhaladott, és a légi közlekedésnek semmiképpen sem a szuperexpressz fog alternatívát biztosítani.

A távozó bajor tartományi kormányfő, Edmund Stoiber éveken át tántoríthatatlan kezdeményezője volt a Siemens által kifejlesztett mágneses függővasút megvalósításának. Szerinte az óránként akár 500 kilométeres sebességet is elérő vonat lehet a legeredményesebb kihívója a repülőgépeknek a belföldi forgalomban.

Mint a kedd hajnalban született megállapodás is bizonyítja, a távozó kormányfő minden követ megmozgatott dédelgetett tervének kivitelezésére. Eddig csupán a sanghaji repülőtér és a kínai város központja között valósult meg a gyorsvasúti összeköttetés.

Az 1984-ben épült németországi próbapályán éppen egy évvel ezelőtt 23 emberéletet követelő szerencsétlenség történt: az önkéntes jelentkezőkkel megtelt, és csúcssebességgel haladó szerelvény belerohant a pályán felejtett szerelő kocsiba.

Azóta végleg elvetették a Berlin és Hamburg között tervezett szakasz megépítését. Ehelyett az ICE szerelvények számára csúcssebességet biztosító pályatestek megteremtését sürgetik, amelyhez az Európai Unió alapjaiból is számítanak költségtámogatásra.

A környezetvédelmet zászlajára író kancellár is szívesebben látná, ha a vasúti összeköttetést fejlesztenék tovább a légi forgalom helyett.

Hanganyag: Vincze András


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást