A dugódíj bevezetését 2003 elején elégedetlenkedve fogadták a londoniak. Elsősorban a belvárosi üzletek, például az Oxford Street híres nagyáruházai tiltakoztak az üzleti forgalom visszaesésétől tartva.
A dugódíjat azonban csak hétfőtől péntekig kell fizetni és az angolok általában szombaton, újabban vasárnap végzik a nagybevásárlásaikat, amihez nem elég a metró vagy a busz, autóra van szükség. Vasárnap szinte valamennyi üzlet nyitva tart.
A forgalom, amely épp oly bénult volt, mint Budapesten csúcsidőben, valóban megjavult, és végre az autóbusz is használható tömegközlekedési eszközzé vált, különösen a buszsávok szaporodása után.
Most azt tervezi London polgármestere, hogy a légtisztaság érdekében felemelt dugódíjat vezet be a nagyobb kipufogógáz-kibocsátású autók ellen.
A dugódíjat nemrég emelték, jelenleg nyolc font, azaz körülbelül 2600 forint egy-egy alkalomra, viszont, ha a behajtás másnapján fizeti ki az autós, akkor tíz font, tehát mintegy háromezer hétszáz forint.
Az autós betér egy kijelölt trafikba, benzinkúthoz vagy parkolóhoz, leszurkolja a pénzt, nyugtát kap, és a rendszáma bekerül a számítógépes rendszerbe. Ha nem fizet, a gépkocsiját egy automata a behajtáskor lefényképezi, és máris postázzák a fényképes büntetést.
A dugódíj alá eső területet épp a közelmúltban terjesztették ki, most már akkora, mint egész Budapest. Az intézkedés hatására persze ismét zúgolódni kezdtek.
Kezdetben reggel héttől este hétig tartott a dugódíj érvénye, ezt újabban este hatra csökkentették, mert a színházba, hangversenyre, moziba igyekvők panaszkodtak.
Lényegesen kevesebben ülnek autóba a dugódíj bevezetése óta, a London belvárosában elkért parkolási díjak amúgy is csillagászatiak, és az ellenőrök kegyetlenül büntetnek, mert eszerint kapnak prémiumot.
A buszjáratokat ugyan sűrítették, de a metrón csúcsforgalmi időben nagyon nagy a zsúfoltság.