Zárva a Victoria, az Oxford Street és a Londonba látogató magyarok által ismert sok más metróállomás is, miután a befolyásos RMT szakszervezet háromnapos sztrájkot hirdetett a brit fővárosban.
A londoniak az utóbbi időben már hozzászokhattak a még a jobbára visszafogott helyi média által is gyakran "militánsnak" nevezett szakszervezet akcióihoz.
Az időről-időre előforduló munkabeszüntetések során egyes vonalakon továbbra is futnak a vonatok, ugyanakkor a városba igyekvő dolgozók többsége általában többórás késéssel érkezik meg a munkahelyére.
Mivel a helyi tömegközlekedésért nem egyetlen, városi cég, hanem temérdek vállalat felel, egyáltalán nem magától értetődő, hogy az utasokat metrópótló buszok szállítsák a sztrájk idején.
Inkább biciklivel
Kedd reggel a 12 metróvonalból csak kettő üzemelt teljes kapacitással, a heathrow-i repteret a várossal összekötő Piccadily line pedig részlegesen.
Közlekedési illetékesek figyelmeztették az utasokat, hogy hatalmas zsúfoltságra kell felkészülniük és azt mondták, aki teheti, az inkább biciklivel közlekedjen, vagy péntekig kerülje el a várost.
A mostani munkabeszüntetés elsődleges oka a három működő vonal kivételével a hálózatot karbantartó Metronet cég összeomlása volt.
Az esetleges elbocsájtások, áthelyezések és nyugdíjak elvesztése miatt aggódó szakszervezetek ez után úgy döntöttek, hogy figyelmeztető akciót tartanak.
A tFL londoni közlekedési cég vezetői azt állították: a dolgozók garanciát kaptak arra, hogy a Metronet csődjét nem kísérik majd elbocsájtások és a nem veszítik el a nyugdíjukat sem.
Napi 100 millió dollár kár
Ken Livingstone londoni főpolgármester szerint az "utóbbi idők legértelmetlenebb" sztrájkja. Két közlekedési szakszervezet nem csatlakozott a munkabeszüntetéshez, de azt mondják, hogy ha a jövő hétig nem kapnak garanciákat a nyugdíjak ügyében, akkor csatlakoznak a kilátásba helyezett következő 72 órás sztrájkhoz.
A londoni metrót naponta több, mint 3 millió ember használja, és gazdasági elemzők szerint a közlekedési káosz mindennap 100 millió dollár kárt okoz a brit főváros gazdaságának.