Az idősekre épít a német gazdaság

Infostart
2007. július 18. 19:40
A német gazdaság felfedezte az idősebb korosztályban rejlő kereskedelmi lehetőségeket, és a jövőben fokozottabb figyelmet szentel a 60 év fölötti vásárlóréteg igényeinek. A kilátásokat erősíti az a tény, hogy a német társadalom rohamosan öregszik, és egyes számítások szerint alig 20 éven belül Németországban él majd a legtöbb nyugdíjas Európában.

A német családügyi miniszter kijelentette, hogy beláthatatlan következményekkel járna, ha a német ipar nem ismerné fel az idősebb korosztályban rejlő gazdasági lehetőségeket, és az ezen a téren már előbbre járó amerikai vagy japán versenytársak uralnák ezt a piacot.

Utalt arra is, hogy a jelenlegi adatokból kiindulva Németországban 2035-re minden második lakos 50 év feletti lesz, azonban ezek az emberek nem ápolásra szoruló öregek lesznek, hanem jó egészségnek örvendő vásárlóréteget alkotnak majd.

A miniszter kiemelte: a kormány négymillió eurót fordít a nyugdíjasok kereskedelmi igényeinek felmérésére, és ezt az ipar rendelkezésére bocsátja.

Jelenleg minden második szervezett utazást nyugdíjas foglal le, és hasonló az arány a testápoló termékek vásárlása terén is.

A kormány megbízásából készített felmérés kimutatta, hogy 2035-re az 50 év feletti nők és férfiak képezik a fogyasztók 58 százalékát.

Azt is megállapították, hogy a nyugdíjas réteg bevétele 85 százalékát költi különböző vásárlásokra, míg a munkavállalók fizetésük csupán 75 százalékot fordítják erre. Az idősebbek a legtöbbet utazásokra és szállodákra fordítják, míg az öltözködés már nem játszik döntő szerepet havi kiadásaikban.

Az idősebb nemzedék igényeinek kielégítésére nyílt úgynevezett nyugdíjas áruházak sikere egyértelműen arra utal, hogy a családügyi miniszter által kezdeményezett program jó esélyekkel indul.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást