A British American Tobacco és a Philip Morris cigarettagyáraknak valószínűleg hosszú vitával kell szembenézniük. Kano, Nigéria egyik tartományának ügyvédjei szerint a dohánygyárak popkoncerteket és sporteseményeket támogatnak, sőt, néha ingyen osztogatják termékeiket, hogy így szoktassák rá a gyermekeket a cigire.
Négy nigériai tartomány azt követeli, hogy a cégek és anyavállalataik járuljanak hozzá a cigaretta okozta betegségek gyógyításához.
Az ügyvédek szerint a vállalatok Afrikában próbálják meg pótolni azokat a bevételeket, amelyek a brit vagy az egyesült államokbeli fogyasztás csökkenése miatt veszítettek el.
Nigériában az utóbbi évtizedekben jelentősen emelkedett a dohányzó gyermekek száma. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint 1990 és 2001 között számuk megtízszereződött.
A dohánygyártók tagadták a vádakat, hogy gyermekeknek próbálnák eladni termékeiket. A BAT szóvivője azt mondta: nem árulnak cigarettát kiskorúaknak, sőt, már felhívták Nigéria kormányának figyelmét arra, hogy meg kellene tiltaniuk a 18 évesnél fiatalabbak számára, hogy dohánytermékeket vásároljanak.
A Philip Morris szóvivője kijelentette: Nigériában jelenleg egyáltalán nem értékesítik termékeiket.