Alattomos módszerrel szereznek fogyasztókat a cigarettagyártók?

Infostart
2007. július 5. 06:14
Nigériában azzal vádolták meg a dohánygyártó mamutvállalatok, hogy profitjuk növelése érdekében gyermekeket próbálnak meg rászoktatni a cigarettára. Az ügyvédek állítása szerint a két nagy cég Afrika fejlődő országaiban próbálja ezzel a módszerrel mérsékelni veszteségét.

A British American Tobacco és a Philip Morris cigarettagyáraknak valószínűleg hosszú vitával kell szembenézniük. Kano, Nigéria egyik tartományának ügyvédjei szerint a dohánygyárak popkoncerteket és sporteseményeket támogatnak, sőt, néha ingyen osztogatják termékeiket, hogy így szoktassák rá a gyermekeket a cigire.

Négy nigériai tartomány azt követeli, hogy a cégek és anyavállalataik járuljanak hozzá a cigaretta okozta betegségek gyógyításához.

Az ügyvédek szerint a vállalatok Afrikában próbálják meg pótolni azokat a bevételeket, amelyek a brit vagy az egyesült államokbeli fogyasztás csökkenése miatt veszítettek el.

Nigériában az utóbbi évtizedekben jelentősen emelkedett a dohányzó gyermekek száma. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint 1990 és 2001 között számuk megtízszereződött.

A dohánygyártók tagadták a vádakat, hogy gyermekeknek próbálnák eladni termékeiket. A BAT szóvivője azt mondta: nem árulnak cigarettát kiskorúaknak, sőt, már felhívták Nigéria kormányának figyelmét arra, hogy meg kellene tiltaniuk a 18 évesnél fiatalabbak számára, hogy dohánytermékeket vásároljanak.

A Philip Morris szóvivője kijelentette: Nigériában jelenleg egyáltalán nem értékesítik termékeiket.