Nem pénzelte a sátánistákat a megacég

Infostart
2007. március 21. 10:59
Nincs köze a sátánizmushoz a háztartási termékeket és tisztítószereket gyártó Procter&Gamble-nek. Akik a konkurencia munkatársai közül ezt terjesztették, most majdnem 20 millió dollárt kell, hogy fizessenek.

Tizenkét év után zárult le az a jogi hercehurca, amelynek végén a bíróság jóvátétel megfizetésére kötelezte az Amway néhány munkatársát, akik azt terjesztették, hogy a versenytárs Procter&Gamble bevételének egy részét a sátánistáknak juttatja.

A P&G, amely többek között olyan termékeket gyárt, mint a Pampers pelenkák, a Head & Shoulders samponok vagy az Ariel mosóporok, hosszú évekig küzdött a vádak ellen.

Városi legendából indult

A pletykák 1981-ben jelentek meg először: a cég termékeit azóta bojkottálta a keresztények egy része. Több mint 200 ezer telefonhívást kaptak az ügyben a felháborodott fogyasztóktól, és az utóbbi időben már az interneten is terjedt a szóbeszéd.

A vádak alapja a bibliai Jelenések Könyvének egyik passzusa: "Az égen nagy jel tűnt fel: egy asszony, öltözete a Nap, lába alatt a Hold, fején tizenkét csillagból korona."

Gúny?

A P&G logója hosszú ideig egy szakállas, szarvakat viselő férfi arcát ábrázolta a Holdban, amelyet tizenhárom csillag vett körül. Sokan úgy vélték, ez a bibliai szimbólum kigúnyolása. Mások ennél is tovább mentek, és úgy gondolták, hogy a "fenevad jele", a 666-os szám is megjelenik a képen.

A vállalat tiltakozott: azt állították, a tizenhárom csillag Amerika első tizenhárom államát jelzi, a 666 pedig csak úgy rakható ki a képből, ha a benne található vonalakat önkényesen átalakítják.

A sátánistákat pénzelték?


A P&G később lecserélte a logót, de csak azután, hogy egy új, még durvább váddal szembesültek: voltak, akik azt állították, hogy a cég vezérigazgatója 1994-ben részt vett a Phil Donahue Showban, ahol azzal dicsekedett, hogy a vállalat bevételének egy részét a sátánista egyháznak utalják.

A Procter&Gamble és a tévécsatorna is cáfolta, hogy ilyesmi történt volna, ennek ellenére az Amway, a versenytárs egyik munkatársa a belső céges hangpostán olyan üzenetet hagyott kollégáinak, amelyben negyvenhárom P&G termék bojkottjára szólított fel. Az üzenetet három másik Amway-dolgozó is továbbította.

Visszavágnának

A megvádolt vállalat rengeteg pénzt költött azért, hogy ellensúlyozza a pletykák negatív hatását. A bírói döntés óta legalább a felháborodott telefonhívások száma csökkent.

Az Amway úgy határozott: segít volt munkatársainak, ha úgy gondolják, fellebbeznek a határozat ellen.