A légi úton közlekedő utasok száma Európában már hosszú ideje egyik rekordot a másik után dönti meg, így a repülőtársaságok is egyre nagyobb nyereséget könyvelhetnek el, annak ellenére, hogy nem egyszer olyan jutányos jegyeket kínálnak, amelyeknél a repülőtéri és egyéb illetékek jócskán meghaladják a társaság kasszájába folyó összeget.
A járatok kihasználtsága optimális, ami arra ösztönözte a vezető légitársaságokat, hogy fontolóra vegyék az áremelést. Jól értesült körök a Lufthansától származó bizalmas értesülésekre hivatkozva legalább ötszázalékos drágulásról beszélnek, ami egybevág a legnagyobb európai légiforgalmi konszern, a francia-holland Air-France-KLM központjából kiszivárgott hasonló hírrel.
Az Egyesült Államokban már végrehajtották a viteldíjak emelését: nemrég még 500 dollárért lehetett az ország egyik partjáról a másikra repülni, manapság ez már alig tehető meg 700 dollárnál olcsóbban.
Áremelésre készülnek a fapados járatokat üzemeltető cégek is, mert előnyös kínálataik iránt szintén egyre nagyobb az érdeklődés, következésképpen ezek a társaságok is részesülni kívánnak a megnövekedett turizmusból származó anyagi lehetőségekből. Egyes hírek szerint a fapadosok járatonként legalább 10 dolláros emelést fontolgatnak.