A müncheni Süddeutsche Zeitung az állami vasúttársaság egy belső jelentését idézve közölte, hogy egyre több szerelvény késéssel érkezik célba. Kiváltképpen a Frankfurt-Berlin és Frankfurt-Köln szakaszokon gyakoriak a pontatlanságok - pedig ezek az igencsak közkedvelt járatok lennének a vasút büszkeségei, mert ezeket a vonalakat újították fel úgy, hogy a szerelvények óránkénti átlagsebessége eléri a 300 kilométert is.
A társaság szóvivője nem volt hajlandó megjegyzést fűzni a jelentéshez, de más vonatkozásban a késéseket főleg a pálya felújítási munkálataival, a felsővezetékre zuhanó faágakkal, és a váltók gyakori üzemzavaraival magyarázta.
A szóvivő utalt arra is, hogy az elmúlt, szokatlanul hosszú tél, majd a nyári labdarúgó-világbajnokság idején a karbantartási munkálatokat átmenetileg szüneteltették és ezért később hatványosan léptek fel a problémák.
Németországban a vasút esetében az számít késésnek, ha a kiindulási és érkezési pont között az előre meghatározott menetidőben 5 percnél nagyobb az eltérés.
A Süddeutsche Zeitung által idézett jelentés szerint az ICE és IC szerelvények 25 százaléka legalább negyed, de inkább félórás késéssel közlekedik, ami elsősorban az átszálló utasok számára jelent nehézséget, a vasúttársaságnak pedig anyagi veszteséget.
Egy nemrég hozott intézkedés értelmében ugyanis fél óránál nagyobb késés esetén az utasok kárpótlási igényt támaszthatnak, ami egyes esetben a teljes menetjegy árának is megfelelhet.