Kínos: csak szóban zöldebbek az áruházláncok

Infostart
2006. november 13. 11:03
Fejmosás vár Nagy-Britannia legnagyobb áruházláncaira. Nem sikerült ugyanis teljesíteniük a csomagolóanyag és a szemét mennyiségének csökkentését célzó vállalásaikat. Ben Bradshaw környezetvédelmi miniszter szerint a cégek, köztük a Tesco, a Boots, a Marks & Spencer és a J. Sainsbury "jelentéktelen erőfeszítéseket" tettek annak érdekében, hogy elérjék a kitűzött célokat.

A brit kormány 2010-re a csomagolóanyagok 70 százalékát szeretné újrahasznosítani. Ahhoz, hogy ezt elérje, elengedhetetlen a nagy áruházláncok együttműködése.

A kormányzati kritika meglehetősen kínos a Tesco, az Asda és a J. Sainsbury számára, amelyek egytől egyig elkötelezték magukat amellett, hogy "zöldebbé" teszik üzletvitelüket, például azzal, hogy kevesebb műanyag zacskó használatára ösztönzik vásárlóikat.

A brit környezetvédelmi miniszter arra is felszólítja az áruházláncokat, hogy csökkentsék élelmiszer-hulladékuk mennyiségét. A Tesco 2004-ben csak hulladéka 60 százalékát hasznosította újra, annak ellenére, hogy prioritásai közé sorolja az újrafelhasználás arányának növelését.

Az élelmiszeripar a teljes ipari és kereskedelemi hulladékmennyiség 10 százalékát termeli meg, a csomagolásokból pedig 4,5 millió tonna háztartási hulladék keletkezik évente. Ezen kívül még évi 5 millió tonna élelmiszert is kidobnak a szemétbe a britek.