Az elektronikai cikkeket, járműveket, autóalkatrészeket, gépeket és háztartási gépeket tartalmazó áruval megrakott vonat a múlt héten indult el a délnyugat-kínai Csungking városából, ami jelentős mérföldkövet jelent a Kína és Európa közötti gazdasági és kereskedelmi forgalmat erősítő vasúti szolgáltatás fejlesztésében.
A Kína-Európa tehervonat-szolgáltatás 2011 márciusában indult el Csungkingból Duisburgba, közvetlen szárazföldi kereskedelmi folyosót nyitva meg Kína és Európa között.
Az elmúlt 13 év során a szolgáltatás jelentős előnyöket hozott az útvonalak mentén fekvő országok számára, javítva a kereskedelmi logisztikát az eurázsiai kontinensen, előmozdítva egyúttal Kína belső szárazföldi régióinak a megnyitását is a nagyvilág felé - hangoztatta a kínai állami hírügynökség. Az évek során a kínai nagyvárosok - különösen az olyan belföldi csomópontok, mint Csengtu, Hszian, Urumcsi, Csengcsou, Wuhan, Ganzhou, Kunming és Hefei - csatlakoztak a Kína-Európa tehervonat-hálózathoz, megszilárdítva Kína belföldi régióinak a kapcsolatát a nemzetközi piacokkal.
Mostanra több mint 50 ezer féle árutípust, köztük gépeket és elektronikai cikkeket, dísznövényeket, napi szükségleti cikkeket és bútorokat szállítanak a kereskedelmi folyósón 25 európai ország 227 városába és 11 ázsiai ország több mint 100 városába.
A vasúti áruszállító szolgáltatás ezidáig több mint 11 millió konténeregység (húsz láb) árut szállított több mint 420 milliárd dollár értékben a kínai állami vasutak, a China Railway nyilvántartása szerint.