Nyitókép: Pexels.com

Meggondolta magát a WizzAir

Infostart
2024. szeptember 26. 19:20
Várhatóan csak 2026-tól állítja csatasorba új, nagy hatótávolságú gépeit a WizzAir Abu Dhabi, Szaúd-Arábiába viszont, bár több járatot indítana Európából, letett az ottani 50 gépes légitársaság alapításáról.

Szaúd-Arábiát mint beutazó piacot fejlesztené a Wizz Air a korábban tervezett ottani leányvállalat alapítása helyett - írja az airportal.hu a légitársaság vezér, Váradi József Reutersnek adott interjúja alapján.

A légitársaság még 2022-ben írt alá szándéknyilatkozatot az ország kormányával egy közös cég megalapításáról, később pedig kiderült az is, hogy a légitársaság ötven repülőgépes flotta állomásoztatását tervezte a királyságban - írják. A WizzAir több európai nagyvárosból is indított járatokat Szaúd-Arábia nagyvárosaiba, néhány hete pedig bejelentette, hogy a nagy hatótávú A321XLR repülőgépe először London-Gatwick és a szaúdi Dzsidda között jár majd jövő márciustól.

Eközben a vezérigazgató egy Egyesült Arab Emirátusokbeli lapnak arról beszélt, hogy az ottani WizzAir Abu Dhabi leányvállalat 2026 előtt nem állítja szolgálatba az első A321XLR-jét.

A légitársaság a 2025 végén piacra kerülő, továbbfejlesztett Pratt & Whitney GTF Advantage hajtóműre vár az Abu-Dzabiban történő forgalomba állításhoz, mert ez a változat jobban ellenáll majd az ottani forró és poros környezetnek a jelenlegi variáns. Az említett hajtómű takarékosabb és erősebb lesz az elődjénél.

A Reuters cikke arra is kitér, hogy a légitársaság londoni tőzsdén jegyzett részvényeinek árfolyama az elmúlt egy évben 42 százalékot esett. Váradi József szerint azonban a jelenlegi árfolyam nem tükrözi a vállalat tényleges teljesítményét. Szerinte a piac túlreagálja a helyzetet, és a geopolitikai események, valamint a Pratt & Whitney hajtóművekkel kapcsolatos problémák aránytalanul nagy hatással vannak a részvényekre.