A GVH azt gyanítja, hogy az üzletekben elhelyezett, "100 százalék friss és magyar hús állandó kínálatunkban", "100 százalék friss és magyar", valamint "Hazait szeretettel" felirattal megjelölt hűtőpultokban feltételezhetően nem kizárólag magyar származású termékek voltak megtalálhatóak. A versenyhivatal tájékoztatása szerint a vállalat valószínűsíthetően nem a szakmai gondosság követelménye alapján alakította ki kereskedelmi kommunikációjával összefüggő belső eljárásrendjét.
A GVH gyanúja szerint a vállalkozás 2021. november 25-től nem rendelkezik olyan következetesen alkalmazott belső ellenőrzési mechanizmussal, amellyel biztosítaná, hogy a fenti állításokkal megjelölt hűtőpultokban kizárólag magyar származású termékeket találnak a fogyasztók.
Azonban a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette,
az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul - jelezte a GVH. A vizsgálat lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A GVH felhívta a vállalkozások figyelmét arra, hogy az egyes termékek jellemzői a fogyasztók döntéseit meghatározó módon befolyásolhatják, ezért a kommunikációjuk során csak olyan állításokat tegyenek közzé, amelyeket teljeskörűen és megalapozottan alá tudnak támasztani.