Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Így éri el az M44-es a magyar határt, új híd is épül

Infostart
2024. június 18. 10:29
A 2x2 sávos út projektjéhez megvannak a tervezők.

Az UTIBER Kft. és a RODEN Mérnöki Iroda Kft. társulása nyerte az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és a méhkeréki erdélyi határ közötti útvonalának megtervezésére kiírt közbeszerzési eljárást, mintegy 43 kilométernyi utat fognak megtervezni. Az online közbeszerzési tájékoztatóban közzétett, az ajánlatok elbírálásáról szóló dokumentum szerint nettó 5,084 milliárd forint értékben fog dolgozni a két cég. Az M44-es projektjéről közzétett adatok szerint

Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre 43 kilométer hosszú, négysávos gyorsforgalmi út

- írja a magyarepitok.hu. A tervezők feladata a kiválasztott nyomvonal és a hatályos környezetvédelmi engedély alapján az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium projektjében Méhkerék település térségében külön elkészül egy különszintű csomópont dokumentációja. Sarkad és Doboz között egy új mérnökségi telepet terveznek, illetve Békéscsaba és Sarkad mérnökségi telephelyeinek bővítésére is felkészülnek.

Épül egy legalább 40 méter támaszközű Kettős-Körös híd Doboz térségében,

két települést elkerülő út, összesen öt különszintű csomópont, két vasúti felüljáró, egy-egy egyszerű pihenő és tengelysúlymérő állomás.

A kiírás külön jelzi, hogy Sarkad ipari parkjának egy, a várost elkerülő úttal való bekapcsolása szükséges a gyorsforgalmi út nyomvonalába. Hangsúlyozzák még: a gyorsforgalmi út tervezetten Méhkerék település fölött, a 42153-as utat keresztezve a Natura2000-es területeket és ökológiai folyósókat elkerülve érkezne meg a magyar-román határszakaszhoz. A határátkelő pedig Románia területén kerül kialakításra - írja a portál.