Váratlan fordulatnak lehetnek tanúi a Temu vásárlói, illetve potenciális vevői: eddig bármerre néztünk, a webáruház jellegzetes narancssárga logója, arculata köszönt vissza, a lehető legagresszívebben fogyasztásra buzdítva. Ehhez képest szinte eltűntek a hirdetések, az akciók, legalábbis drasztikusan visszaesett a számuk, és a honlapjukon is megszűntek a sürgető üzenetek – írja az economx.hu.
A Temu vásárlói bázisa tavaly szeptemberben alig 0,5 százalék volt a külföldről rendelők körében, de idén januárra ez a mutató felkúszott 29 százalékra.Csakhogy március 13-án eljárást indult a Temuval szemben Magyarországon: a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) beérkezett bejelentések alapján úgy döntött, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít a platform európai működtetőjével, a Whaleco Technology Limiteddel szemben, amely vélhetően tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat és megtéveszti a fogyasztókat.
A kínai webshopot már a német fogyasztóvédelmi szervek is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal vádolják, manipulatív technikák alkalmazását is felróva. A Temu-jelenséget látva az uniós fogyasztóvédelmi szabályokat is felül kell vizsgálni a német kormány szerint.