Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Szeged után Róma felé veheti az irányt a BYD

Infostart
2024. február 28. 10:50
A kínai gyártó szerint egy második európai üzem létrehozása az értékesítési mennyiségtől függ.

Giorgia Meloni miniszterelnök kormánya új nagy autógyártó bevonását tervezi Olaszországba, miután a Fiatot is jegyző Stellantis jelezte, hogy a gyártás egy részét alacsonyabb költségű országokba helyezheti át. Róma ezért felvette a kapcsolatot a BYD-vel – idézi a Economx.hu a Bloomberget.

Az olasz ipari minisztérium kormányzati képviselője ugyan nem kívánt nyilatkozni a BYD-vel folytatott tárgyalásokról a nemzetközi gazdasági portálnak, Adolfo Urso korábban jelezte: hogy az ország „támogatja egy második gyártó érkezését”, amit egy olyan projektnek nevezett, amelyen hónapok óta dolgoztak, külföldi partnerekkel folytatott érdemi tárgyalásokkal.

A BYD tavaly lett a világ legnagyobb EV-gyártója (Electric Vehicle), miután letaszította a trónról a Teslát. A kínai autógyártó decemberben megerősítette terveit a magyarországi gyár építésére, hogy segítsen fellendíteni az eladásait a régióban.

A BYD Europe ügyvezető igazgatója szerint még túl korai lenne megmondani, születik-e döntés egy második gyárról. A BYD először szeretné kiépíteni helyi beszállítói hálózatát Magyarországon – tette hozzá Michael Shu a Bloombergnek; a portál megjegyzi, hogy a BYD magyarországi befektetésével komoly vetélytárssal néznek szembe az európai autógyártók.

A kínai cég magyarországi befektetése néhány hónappal azután történt, hogy az Európai Unió bejelentette: vizsgálatot indít a kínai EV-gyártóknak nyújtott pekingi állami támogatásokkal kapcsolatban, és a szegedi termelés segíthet a vállalatnak elkerülni a további importvámokat. A gyártó együttműködik a vizsgálatban – közölte a BYD első embere.