A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető közölte, hogy a német tulajdonú ZF Chassis Modules Hungary Kft. lengéscsillapítókat, továbbá első- és hátsótengelyeket fog gyártani a BMW debreceni és a Mercedes kecskeméti üzemében 2025-től előállítandó elektromos autók számára.
A projekt értéke 24 milliárd forint, amihez az állam 2,4 milliárd forintnyi támogatást nyújt, így segítve 313 új munkahely létrejöttét a két városban
a hazánkban már ma is csaknem kétezer főt foglalkoztató vállalatnál – tájékoztatott.
Rámutatott, hogy a BMW és a Mercedes gyárépítése számos német beszállító beruházását vonzotta Magyarországra, miközben a hasonló fejlesztésekért éles nemzetközi verseny zajlik, ahogy az a világ harminckét pontján jelen lévő ZF esetében is történt.
Elmondta, ez a beruházási döntés is mutatja, hogy a jelenlegi bizonytalan helyzetben Magyarország stabilitása rendkívül felértékelődött, ugyanis ez tudja biztosítani a gazdasági növekedés előfeltételeit.
„Ehhez háromfajta biztonságra van szükség, és szeretném tisztelettel jelenteni, egyúttal megnyugtatni beruházóinkat, hogy Magyarországon a biztonság mindhárom aspektusát garantálni tudjuk” – közölte.
Szijjártó Péter elsőként a fizikai biztonságot említette, nagy eredménynek nevezve, hogy eddig sikerült kimaradnia hazánknak a szomszédban dúló háborúból, valamint szilárd a határok védelme is.
Ezt követően az energiabiztonságot érintette, mondván, hogy az ellátást semmi sem fenyegeti, miután a kormány nem ideológiai, hanem fizikai kérdésként tekint erre az ügyre, ráadásul a földgáztárolók tele vannak, épül az új atomerőmű, illetve megtörtént a hálózatok összekapcsolása a környező államokkal.
A gazdasági biztonságra is kitért, és azt hangsúlyozta, hogy ehhez folyamatos beruházásokra van szükség, mert minél több munkahelyet tudnak teremteni, annál előbb sikerül leküzdeni a kihívásokat.
Utóbbi kapcsán a magyar gazdasági sikereket méltatta, emlékeztetve arra, hogy az elmúlt évek válságai ellenére sikerült tavaly megdönteni a beruházások, az export és a foglalkoztatottság rekordját, és idén újabb hatalmas csúcsok várhatók.
Leszögezte: ebben a sikertörténetben óriási szerepet játszik az autóipar, aminek elektromos átállása terén Magyarország élen jár, ami hazánk mérete miatt ritkán fordul elő a technológiai forradalmakban.
„A világon 95. helyen vagyunk népességszám szempontjából, és mégis az európai és a globális gazdaság jövőjét alapvetően meghatározó technológiai forradalom éllovasai tudunk lenni”
– jelentette ki.
Tudatta, hogy Magyarország 2018 óta a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozik, a szektor termelési értéke pedig tavaly 12 ezer milliárd forintot ért el, és idén is 18 százalékos bővülést regisztráltak eddig.
A miniszter üdvözölte, hogy folyamatosan érkeznek a német beruházások Magyarországra, s ami szerinte még ennél is fontosabb, hogy a már jelen lévő cégek is folyamatosan fejlesztésekről döntenek.
„Ez egyrészt jelenti azt, hogy sikeres volt a célkitűzésünk, hogy a magyar beruházásösztönzési rendszer Európa legjobbja legyen, másrészt pedig azt is jelenti, hogy a német vállalatok a józan ész talaján állnak, és józan ésszel, saját tapasztalataik alapján, megfontoltan hoznak döntéseket, nem újságcikkek és nem politikai zsarolás alapján” – fogalmazott.
„Fontos, hogy ezt a különbségtételt megtegyük, amikor magunkat, illetve a magyar–német kapcsolatot értékeljük, amiknek a javítása természetesen nagyon előkelő helyen szerepel a magyar külpolitikai törekvések között” – tette hozzá.