Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Példátlan megújulás küszöbén a Dreher Sörgyárak

Infostart
2023. október 26. 22:28
Tízéves, 100 milliárdos mesterterv mentén fiatalodik meg a patinás üzem.

A beruházássorozat első, 30 milliárdos szakasza 2025-ig tart - írja az Index. Először új energiaközpontot hoznak létre, a fermentációs és a kondicionáló tartályokat pedig lecserélik, a folytatásban pedig bővül a raktárkapacitás, de megújul a főzőház is. A 170 éves kőbányai sörgyárban úgy cserélik le az elavult technológiát, hogy a modernizáció a fenntarthatósági célok teljesülését is előmozdítja.

A jövőre 170 éves Dreher Sörgyárak fennállása óta legnagyobb, mintegy 100 milliárd forint értékű beruházássorozatába vág bele januártól. Hasonló léptékű fejlesztésre a sörgyártás hazai történetében eddig nem volt példa. A források 30 százaléka, körülbelül 30 milliárd forint az anyacég, a japán Asahi döntése értelmében már biztosított.

Az üzem átfogó felújítása az eszközök, a géppark és a technológia modernizálásával nem csupán a hatékonyságot javítja és a versenyképességet növeli, hanem

a fenntarthatósági célokhoz is hozzájárul az energia- és vízfelhasználás, valamint a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével.

A korábbi évek javuló megtérülése teremtette meg az alapot ahhoz, hogy az Asahi jóváhagyja ezt a beruházást - mondta Békefi Gábor, a sörgyár vezérigazgatója az Indexnek. Lecserélik az elavult technológiákat, mindezt úgy, hogy a környezetterhelést a lehető legnagyobb mértékben csökkentik.

Baki József pénzügyi igazgató ezt azzal egészítette ki, hogy mindezt nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásként szeretnék megvalósítani, akárcsak a közelmúltban az alumíniumdobozos sörök gyártási kapacitásának 120 százalékos növelését. A fejlesztést önerőből, állami vagy uniós pénzügyi támogatás nélkül valósítják meg.

A pénzügyi igazgató kitért arra is, hogy kiemelt figyelmet kap a „Drehertől Dreherig” örökségépítési filozófia, vagyis

az innovációk bevezetése mellett a magyar sörgyártás hagyományainak ápolása.

A közelmúltban a vállalati stratégiát közelebb kellett hozni a fogyasztói igényekhez annak érdekében, hogy javítsák a jövedelmezőséget, és ne csak az árbevétel növekedjen, hanem vele együtt a profit is. A doboztöltő kapacitás növelése lehetővé tette a Dreher számára, hogy ne csak az importigénye csökkenjen, hanem a cégcsoporton belül exportőrként is megmutathassa magát.