Nyitókép: boonchai wedmakawand/Getty Images

Ügyfélpanaszok miatt komoly bírságot kapott egy biztosító

Infostart / MTI
2023. szeptember 4. 21:03
Az MNB 19 millió forintra bírságolta az NN Biztosító Zrt.-re az ügyféltájékoztatás, az informatikai biztonság, illetve egyes szerződési feltételek hiányosságai miatt - táll a Magyar Nemzeti Bank közleményében.

A biztosítónak december végéig számot kell adnia a legtöbb kérdésben a jogsértések megszüntetéséről. A jegybank megállapította, hogy a biztosító informatikai rendszerénél nem volt megfelelő a jogosultságellenőrzés, az üzletmenet-folytonossági tervek és a licenckezelés.

Hozzátették: az életbiztosítási termékek szerződési feltételei kapcsán is több jogszabályi meg nem felelést tárt fel, így azokban például a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási termékekhez kínált eszközalapok esetében az MNB a befektetési politikától való szabálytalan eltérés lehetőségét azonosította. A biztosító termékfelülvizsgálati folyamatai tekintetében pedig az éves érdemi felülvizsgálat elmaradását, illetve annak nem megfelelő dokumentálását állapították meg - írta a jegybank.

Az MNB a bírság kiszabásakor mérlegelte a cég pénzügyi adatait, piaci részesedését, a jogszabálysértések súlyát, lehetséges hatását, enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a biztosító együttműködő magatartása - írták a közleményben.