Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Visszavág az adathalászoknak az OTP

Infostart
2023. augusztus 30. 19:35
Új azonosítási módszert vezetett be az OTP a contact centerében az ügyfeleinek: a mobilapplikáción keresztül küldött push-üzenet segítségével is azonosíthatják magukat a bankkal kapcsolatba lépő ügyfelek.

Az OTP Bank ügyfelei mostantól már a mobilbankon keresztül, akár biometrikus módon is azonosíthatják magukat, ha felhívják a bank telefonos központját – írja a Portfolio.

A biztonságos azonosítás a bank mobilalkalmazása segítségével push-üzeneten keresztül történik. A hazai bankszférában elsők között alkalmazott innovációnak köszönhetően egyszerűbbé válik és átlagosan másfél perccel csökkenhet a telefonos ügyintézések időtartama.

A beazonosítás alapja a telefonszám: a bank rendszere a hívó telefonszáma alapján megvizsgálja, hogy hívó a bank ügyféleként rendelkezik-e aktív mobilbanki szerződéssel, illetve van-e aktív mobilbanki alkalmazása. Amennyiben igen, a mobilbanki alkalmazás push notifikációs üzenetet küld a hívó telefonszámára. Az ügyfélnek erre az üzenetre kell kattintania, ezt követően telefonon megszokott biometrikus módon, az ujjlenyomatával vagy FaceID segítségével, vagy az okostelefon PIN kódjával történik a beazonosítása.

Az új funkciót az ügyfeleknek nem kell külön aktiválniuk, a feltételek teljesülése esetén automatikusan elérhető számukra. Ugyanakkor a szolgáltatás igénybevételének előfeltétele az is, hogy és internetkapcsolattal rendelkezzen az ügyfél, a push-üzenet küldését engedélyezze az appban, a mobibank verziószámának frissnek, a 2.82-es verzió felettinek kell lennie. Az ügyfél akkor találkozik először ezzel a lehetőséggel, amikor először hívja a contact centert.

Az azonosítás után az ügyintéző számára máris minden információ rendelkezésre áll az ügyfélről, ami megkönnyíti az ügyintézést: látja az ügyfélutat, hogy milyen problémákkal szembesült korábban, mikor hívta a contact centert, milyen termékekkel rendelkezik a banknál.