Az év elején az Infostart is beszámolt róla, hogy a Primark nemzetközi divatáruházlánc még idén megnyitja első magyarországi üzletét Budapesten. A januári bejelentéskor közölték, hogy hazánk lesz a 17. ország, ahol megjelennek és tovább terjeszkednének a közép-kelet-európai régióban. A Primark Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban és Romániában is sikerrel vetette meg a lábát.
Már nem kell sokat várni és valóban a magyar fővárosban is vásárolhatunk a Primark divatcikkeiből és különféle használati tárgyaiból igen széles választékban. A vállalat a Facebookon egy impozáns videóval jelezte a magyar vásárlók felé, hogy nagyon közeleg a nyitás időpontja. Bemutatják azt is, milyen cégről van szó és azt írták a videóhoz, hogy
„csodálatos embereket keresünk, akik csatlakozhatnak hozzánk”.
Az tudható volt, hogy az első Primark áruház Budapest egyik legnagyobb bevásárlóközpontjában, az Arena Mallban kap helyet és ősszel nyitja meg kapuit. Magyarország Kelet-Közép-Európában a hatodik ország, ahol Primark üzlet várja a vásárlókat. Szlovákiában is idén jelennek meg, így lett hazánk a 17. ország, ahol boltot üzemeltetnek.
Egy privát Facebook-csoportban azt írják, hogy
a budapesti üzlet szeptember 16. és 24. között nyílik meg,
vagyis elindult a nagy visszaszámlálás és egy hónap múlva már kezdődhet az önfeledt shoppingolás egy olyan boltban, ami eddig sokak számára ismeretlen volt idehaza és ahol rengeteg egyedi, újdonságnak számító termék közül válogathatnak a vásárlók.
Az áruház kínálatában számos licenctermék lesz, így például az NBA és a Disney nevével jegyzett árukat is vásárolhatunk majd. Elérhető lesz a Primark folyamatosan növekvő Primark Cares almárkája is, amely az áruházlánc törekvésének megfelelően megfizethetőbbé teszi a fenntartható divatot.
Maciej Podwojski, a Primark közép-kelet európai értékesítési vezetője még a januári bejelentéskor azt mondta: az Arena Mall tökéletes helyszínt kínál arra, hogy a magyarországi vásárlók megismerjék a Primark egyedi üzletkoncepcióját, kedvező árú, lenyűgöző divatcikkeit és alapvető használati tárgyait. Hozzátette:
a közép-kelet-európai régióban korábban megnyitott üzleteik fogadtatása kitűnő volt, és meggyőződésük, hogy magyarországi vásárlóik is szeretni fogják a kínálatot.
Az Arena Mall korábban jelezte, nagyon reménykedik abban, hogy a Primark vonzó része lesz az Arena divatkínálatának.
A Primark tulajdonosa, az AB Foods júniusban közölte, hogy tavasszal jelentős keresletbővülést tapasztaltak, igazán nagy gondot nem okozott nekik az infláció, özönlöttek az üzleteikbe a vásárlók. Forgalmuk 13 százalékkal bővült március és május között, és megközelítette a kétmilliárd fontot. A legalább egy éve nyitva tartó boltok forgalma 7 százalékkal nőtt – írja a Világgazdaság.
A vásárlók több szezonális ruhát, valamint egészségügyi és szépségápolási terméket vásároltak, a bővüléshez emellett a vállalat által végrehajtott áremelések is hozzájárultak. Az élelmiszeripari üzletágban szintén 13 százalékos bevételbővülést ért el az AB Foods, a szegmens így 1,06 milliárd fontot hozott a konyhára.