A Pfizer adózott eredménye éves összehasonlításban 77 százalékkal, 2,33 milliárd dollárra csökkent a második negyedévben az előző év azonos időszakában elért 9,91 milliárd dollár után.
A vállalat arról is beszámolt, hogy a június végével záródott második negyedévben 0,67 dolláros egyszeri tételek nélküli részvényenkénti nyereséget ért el az előző év azonos időszakában jegyzett 2,04 dollár után, meghaladva a 0,57 dolláros elemzői várakozásokat.
A Pfizer második negyedéves teljes árbevétele éves összehasonlításban 54 százalékkal, 12,73 milliárd dollárra csökkent, az elemzők azonban kisebb zuhanásra, 13,27 milliárd dolláros bevételre számítottak.
A COVID-19 elleni Comirnaty oltóanyagból származó második negyedéves bevétel éves összevetésben 83 százalékkal, 1,49 milliárd dollárra csökkent, azonban így is meghaladta az elemzők által várt 1,40 milliárd dollárt. A COVID-19 kezelésére szolgáló Paxlovid eladásai éves szinten 98 százalékkal, 143 millió dollárra csökkentek, jócskán alulmúlva az 1,08 milliárd dolláros piaci becslést.
A COVID-19-hez kapcsolódó termékeladások nélkül számítva a második negyedéves bevétel 5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest - áll a Pfizer jelentésében.
A cég azt is közölte, hogy költségcsökkentési programot indíthatnak, ha a COVID-19-hez kapcsolódó termékek iránti kereslet továbbra is a várakozásoknál gyengébben alakul. A vállalat arra számít, hogy a COVID-19-hez kapcsolódó termékek eladásainak mélypontja lesz az idei év, jövőre azonban ismét növekedhet az értékesítés.
A vállalat részvénye kedden este 18.30 körül 0,75 százalékos mínuszban állt a New York-i tőzsdén. Az elmúlt egy évben több mint 29 százalékkal csökkent a vállalat részvényének értéke.