Huszonnégy közúti beruházás azonnali elindítása mellett döntött a kormány, derül ki a hétfő este megjelent Magyar Közlönyből – szúrta ki a 24.hu.
A határozat szerint a kormány egyetért a határozat mellékletében felsorolt közútfejlesztési beruházások kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési jelentőségével, illetve „egyetért az 1. pont szerinti beruházások a Magyarország szomszédságában zajló háború idején a rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében” szükséges költségvetési intézkedésekről szóló kormányhatározat 2. pontja szerinti rendelkezések alóli mentesítésével.
Az érintett beruházások:
- Baja, déli elkerülő út előkészítése;
- M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése;
- 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése;
- M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése;
- Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése;
- Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése;
- M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése;
- Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel;
- Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése;
- 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében;
- 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között;
- 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel;
- 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése;
- M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése;
- Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra;
- M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése;
- Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése;
- Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése;
- Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése;
- Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése;
- Tormásliget elkerülő út előkészítése;
- Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése;
- Mihályfa elkerülő út előkészítése;
- Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.
A kormányhatározat értelmében a következő három évben 47,5 milliárd forintot biztosít a kormány a 24 beruházás előkészítésére, majd 2025 és 2027 között összesen 35 milliárd forintot szán a megvalósításra.