Nyitókép: Brothers91/Getty Images

Önt is dühítik a diszkontok automata kasszái? Ez az oka

Infostart
2023. július 26. 19:30
A kiskereskedelemben nyáron sem csitul a munkaerőhiány, amit a vállalkozások több módon igyekeznek ellensúlyozni.

A kötelező akciózás forgalomnövelő hatása egyelőre mérsékelten jelentkezik az élelmiszerüzletekben, mert több helyen megérzik a kereskedők, hogy nyaralnak a környékbeliek, és nem helyben költik el a pénzüket. A bolti dolgozók ugyanakkor tapasztalják a megnövekedett terhelést a napi rutinfeladatok ellátása során: a hetente változó akciók miatt az eddiginél nagyobb odafigyelést igényel a polcokon kihelyezett árcímkék és a kasszánál érvényesített árak folyamatos ellenőrzése, vagy a megfelelő készlet biztosítása – hívta fel a Napi.hu figyelmét Bubenkó Csaba.

A szakszervezeti vezető arra is kitért, hogy a munkaerőhiányt a láncoknál úgy is próbálják orvosolni, hogy egyre több az automatizált vásárlási folyamat, például az automata kasszák elterjedése, ám ez a vásárlók és a dolgozók visszajelzései alapján nem minden esetben arat osztatlan sikereket.

„Értjük a beruházások lényegét, ám az automatizált fizetési rendszerek napi működése során állandóak a fennakadások.

Kisebb tételű vásárlás esetén, ha például nincs alkohol vagy akciózott termék a kosárban, még gyors is lehet a folyamat, ám egy nagyobb, családi bevásárlás során a vevő tízből nyolc esetben nem tudja önállóan lebonyolítani az önkiszolgáló fizetési folyamatot” – fogalmazott a szakértő, hozzátéve: szinte biztos, hogy valami miatt elakad, amiért segítségül kell hívnia az ügyeletes pénztáros kollégát, aki így a műszak során lényegében folyamatosan ugrál, készenlétben van.

Mi például azt tapasztaltuk az egyik nagy áruházláncnál, hogy a gép nem olvasta be a hűségkártya kódját és ezt a vásárlónak a fizetés végén, számjegyenként kellett bepötyögnie. Hogy ez az egész miért fontos, azt Bubenkó Csaba szavai magyarázzák.

Megjegyezte ugyanis, hogy az önkiszolgáló kasszákkal a cégek spórolnak a munkaerőköltségen, de szerinte

sok esetben látványosan sérül a vásárlási élmény is,

ami egy-egy cégnél tapasztalt rossz benyomás után sokakat meggondolásra késztethet a fokozott piaci versenyben.