A lépésről a kiskereskedelmi lánc tájékoztatta a Világgazdaságot. A Lidl Magyarország azzal magyarázta a lépést, hogy törekszik az innovációra és az esetleges hibák elkerülésére.
Az utóbbiból több is volt, a lap nemrég írt arról, hogy a német diszkont kalocsai üzletében négy forinttal árazták le a tejfölt.
Mindenesetre a digitális ártáblák a várakozások szerint lehetővé teszik az akciók és egyéb információk valós idejű módosítását. Vagyis elméletileg így kiszűrik annak a lehetőségét, hogy a jövőben téves árakat és hibás akciókat tüntessenek fel az üzletekben.
A Lidl április közepén már jelezte, hogy mérlegelik a váltás lehetőségét. Akkor a nemzetközi és a hazai sajtó is beszámolt arról, hogy a portugál Lidl digitális ártáblákra cseréli le a hagyományos, papíralapú cédulákat, miután sikeresen lezárult az erre vonatkozó tesztidőszak.