Nyitókép: fizkes/Getty Images

A GVH vizsgálja a telekommunikációs cégek inflációs díjemelését

Infostart
2023. január 19. 18:29
Panaszeljárás indul a most bejelentett díjemelések miatt.

A GVH panaszeljárás keretében vizsgálja, vajon van-e versenyjogi vonatkozása annak, hogy a négy nagy telekommunikációs szolgáltató (Magyar Telekom, Yettel, Digi, Vodafone) mindegyike úgynevezett automatikus inflációkövető díjemelést vezetett be az idei évtől – tudta meg a 24.hu.

A telekommunikációs szolgáltatók a díjemelést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) egyeztetve tették meg, egyúttal beépítették az ÁSZF-jeikbe.

A Gazdasági Versenyhivatal a panaszeljárás keretében most két kérdést vizsgál:

  • a panaszban sérelmezett magatartással kapcsolatban fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás megindításának törvényi feltételei,
  • megállapítható-e, hogy a megjelölt magatartással kapcsolatban más hatóság jogosult eljárni.

A versenytörvény értelmében a panasszal kapcsolatos eljárás adatai csak a panaszos számára ismerhetők meg, és számára is csak a panasszal kapcsolatos eljárás lezárultát követően. Ezért további információval nem szolgál a hatóság az eljárásról.