Mindkét járatban mérföldkőhöz érkezik a Dömper, a Subterra-Raab és a Pannon-Doprastav alkotta konzorcium: a tervek szerint az északi alagútjáratban összeér a két irányból zajló fejtés, a déli járatban pedig elindul a végleges szerkezet betonozása - olvasható a magyarepitok.hu portálon.
Az alagút Sopron közelében létesül, az egyik járatban már a vasbetonszerkezet kivitelezése zajlik, illetve szigetelnek, a másikban viszont még fejtenek, január végén - ahogy az "óvodai szaknyelv" fogalmaz - lyukadnak, az előrébb tartó járatban erre nyáron került sor, 50 méter van hátra.
Az alagútban dolgozó géplánc első tagja a szigetelő kocsi, amiről a finom profilozást is lehet végezni, ezt követi egy nagyméretű vasszerelő kocsi, amely profiljában már követi az alagút szerkezetét. A következő gép egy zsaluzókocsi, amely egy hatalmas, 130 tonnás, hidraulika által mozgatott szerkezetként vasúti sínen halad előre. A géplánc zárórészeként a negyedik kocsi a beton utókezelését végzi el.
Képek a látványos építkezésről: