2022 elején még jelentős hiány volt tapasztalható az új autók piacán, ami főként a teljes világgazdaságot sújtó chiphiánynak volt betudható. Februárban aztán kitört az orosz–ukrán háború, aminek ugyancsak rengeteg összetevője negatívan hatott a járműiparra – kezdte Knezsik István, példaként említve azon beszállítói kör kiesését, ami korábban Ukrajnába helyezte át a gyártást.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a magyar autópiacot röviden úgy jellemezte, hogy „baj van, de dráma nincsen”. Idehaza ugyanis nagyjából egy 10 százalékos visszaesés következett be 2022-ben, köszönhetően a beszállítói láncoknak. Mindez az év végére viszont rendeződni látszik, és
már szinten minden márka a régi, 2019-es feltételekkel képes szállítani új járműveket
– tett hozzá. Novemberig végül 103-104 ezer új személygépkocsi, valamint 16 401 kis haszongépjármű talált gazdára Magyarországon.
A használatautó-piacon ugyancsak visszaesés volt tapasztalható a múlt hónapig, bár kisebb mértékű (2-3 százalékos), mint az új autóknál. 118 ezer használt személygépkocsi, valamint 10 ezer használt kis haszongépjármű érkezett az országba. Knezsik Istvánt érdekességként jegyezte meg, hogy szeptembertől jelentősen visszaesett a használt autók importja, ami vélhetően a 400 forint fölötti eurónak tudható be.