A közleményükben kiemelték: idén 101 vállalkozást vontak eljárás alá, ebből 57-et bírságoltak meg, amelyek közül öt élt a jogorvoslat lehetőségével.
Rigó Csaba Balázs GVH-elnök a közlemény szerint elmondta, a kompenzáció lehetőségével közvetlen hasznot hajtanak a fogyasztóknak, a vállalkozások számára pedig lehetővé teszik, hogy munkahelyeket mentsenek meg.
Rigó Csaba Balázs: „2023-ban is számíthatnak ránk a magyar emberek.”
Felidézte, hogy a Yettel 1,3 milliárd forint, a Vodafone 245 millió forint, az Alza pedig 450 millió forint fogyasztói jóvátételt vállalt idén a hivatal eljárásának eredményként.
A tájékoztatás szerint a GVH 2022-ben három nagy kartellügyet zárt le, az építőipar, az altató- és lélegeztetőgép-beszerzések, valamint a hangszerkereskedelem területén; ezek keretében összesen több mint 800 millió forint bírságot szabott ki.
Idén 64 összefonódás-bejelentés érkezett a hivatalhoz, amelyeket több mint 80 százalékban hatósági bizonyítvány kiadásával, átlagosan négynapos ügyintézési határidővel intézett el a GVH. Ez Európában az egyik leggyorsabb fúziókontrollnak számít - jelezték.
Arról is beszámoltak, hogy a hivatalhoz idén összességében több mint 1200 jelzés érkezett, amelyek mintegy 20 százaléka tartozott ténylegesen a GVH hatáskörébe. Az ügyfélmegkeresések további mintegy 70 százalékát a hivatal továbbította a hatáskörrel rendelkező hatóságok részére - fűzték hozzá.
A GVH kiemelt feladatának tekinti a családok jogvédelmét, valamint a családokat érintő fogyasztóvédelmi fellépés erősítését.
Az élelmiszer-infláció megfékezése idén sürgető feladattá vált,
amelyből a versenyhivatal is kiveszi a részét - írták.
Arra is kitértek, hogy szakembereik piaci konzultációba kezdtek ebben az évben, amit 2023-ban is folytatnak. A beszerzett adatok ismeretében elemzik az élelmiszerek drágulásának okait, és vizsgálatot készítenek elő az infláció mögött álló, a versenyjogot érintő okok feltárására - fejtették ki a közleményben.