Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss statisztikája szerint a múlt hónapban 4,4 százalékkal nőtt az eladott autók száma az Európai Unió tagállamaiban, igaz, a 650,3 ezres darabszám láttán nem bonthatnak pezsgőt a gyártók, sem a kereskedők. Ez ugyanis nagyon alacsony az elmúlt évek augusztusi adataival összevetve, és mélyen alatta van a pandémiát megelőző szintnek – írja a VG.
A lap szerint a kereslettel most sem lenne baj, a kínálattal viszont annál inkább, mivel a beszállítási láncok felszakadozása, az alkatrészellátás esetlegessége és legfőképpen a még mindig nyomasztó chiphiány világszerte leszűkíti a gyártókapacitásokat. A kielégítetlen kereslet és az infláció pedig folyamatosan hajtja felfelé az autók árát.
Mint olvasható, a négy legnagyobb európai piac mindegyikéből pozitív számok érkeztek, ezek közül a legnagyobb bővülést
- Olaszországban mérték 9,9 százalékkal, utána
- Spanyolország következik a sorban 9,1 százalékkal, amit
- Franciaország követ 3,8 százalékkal, míg
- a legnagyobb európai autópiacon, Németországban csak 3 százalékos pluszt jelentettek.
- Magyarország 3,6 százalékos plusszal a középmezőnyben helyezkedik el.
Nem mindenhol volt azért uborkaszezon augusztusban: Portugáliában például 42 százalékkal pörögtek fel az eladások, ezzel a portugálok lettek augusztus Európa-bajnokai. Harminc százalék feletti bővülést mértek Bulgáriában, Írországban és Görögországban.
A márkák versenyében a Volkswagen csoport áll az élen, augusztusban a piaci részesedése 26,5 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 25,6 százalékról – olvasható mások mellett.