A Budapest Airport az elmúlt három év során 70 milliárd forintnyi újítást-korszerűsítést hajtott végre a Liszt Ferenc repülőtéren, a legnagyobb és leglátványosabb korszerűsítés azonban csak most következik: a tervek szerint 2024 nyarára ugyanis újranyithat a tíz évvel ezelőtt bezárt 1-es terminál, tekintve hogy úgy számolnak, legkésőbb 2024-re – de inkább talán már 2023-ra – a budapesti légikikötő újra elérheti a járvány előtti utasforgalmi szintet, azokat a rekordszámokat, amiket 2019-ben produkált – kezdte Valentínyi Katalint kommunikációs igazgató. Ugyanakkor a 3-as terminál – a beruházás nagyságából adódóan – hat év múlva, tehát csak 2028-ban nyílhat meg a jelen elképzeléseik szerint. A kommunikációs szakember megjegyezte: a Budapest Airport több opciót is megvizsgált a kapacitásbővítésre az átmenti négy-öt éves periódusra, de a legkézenfekvőbb az 1-es terminál újranyitása volt.
A fejlesztések során maradéktalanul szeretnék megőrizni az 1-es terminál műemlék jellegét – folytatta Valentínyi Katalin –, hiszen egy gyönyörű, kivételes art deco épületről van szó. Miután viszont jellegéből és méretéből adódóan a létesítmény nem lenne képes kielégíteni az utasforgalmat, a mostani 24 000 négyzetméteres területet további 7000-rel bővítik majd; a beszerzés és kivitelezés nagyjából 2 évet vesz majd igénybe, mely során lecserélésre kerülnek az elavult biztonsági rendszereket és röntgengépek is – tette hozzá a BA munkatársa.
A legfontosabb fejlesztések között egy új és korszerű utasbiztonsági ellenőrzőrendszer kialakítása szerepel, de elengedhetetlen a poggyászvizsgáló berendezések cseréje, illetve az utasbarát várakozóhelyek kialakítása. Az említett 7000 négyzetméteres bővítést egy könnyűszerkezetes móló hozzácsatolásával a mostani épülethez érik majd el.
Az 1-es terminál 2028-ban a tervek szerint ismét bezár a normál utasforgalom előtt, amit akkor már az új 2-es és 3-as terminál fog egyben kezelni Tehát az 1-es újranyitását átmeneti időszakra tervezik – ismételte meg Valentínyi Katalin.