Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Rájár a rúd a Teslára

Infostart
2022. február 3. 21:59
Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet közölte, felülvizsgálja azokat a fogyasztói panaszokat, amelyek szerint a cég járművei bizonyos esetekben szükségtelenül aktiválják a fékeket.

Még májusban Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója azt mondta, hogy a radarérzékelő elhagyása a részben automatizált vezetési rendszerből megoldaná az úgynevezett „fantomfékezés” problémáját, amelyre néhány Tesla-vezető már régóta panaszkodik.

A The Washington Post a szerdai napon számolt be arról, hogy a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hatósághoz (NHTSA) beérkezett, fantomfékezéssel kapcsolatos tulajdonosi bejelentések száma az elmúlt három hónapban 107 panaszra emelkedett, míg az azt megelőző 22 hónapban csak 34 ilyen jellegű megkeresés érkezett.

„Az NHTSA tudomást szerzett az ütközéselkerüléssel kapcsolatban beérkezett panaszokról, és kockázatalapú értékelési folyamata keretében vizsgálja azokat – közölte a hatóság szóvivője közleményében hozzátéve – Ha az adatok azt mutatják, hogy kockázat állhat fenn, az NHTSA azonnal intézkedik.” – idézi a Portfolio.

A gazdasági lap emlékeztet, hogy a Tesla múlt októberben több mint 10 ezer járművet hívott vissza a Full Self-Driving béta szoftverének egy olyan változata miatt, ami szükségtelen fékezéseket hajtott végre, vagy tévesen adott ütközésre való figyelmeztetést.

A hét elején az ügynökség azt is nyilvánosságra hozta, hogy a Tesla beleegyezett abba, hogy önként kikapcsolja a vezetőtámogató rendszerének egy olyan funkcióját, ami lehetővé tette, hogy a járművek átguruljanak a stop táblákon. A biztonsági kockázatot jelentő funkció kikapcsolásának apropóján 53 822 amerikai járművet kellett visszahívnia a vállalatnak.