Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Megszűnik egy hazai mobilos márka

Infostart
2021. szeptember 28. 12:43
Vége a Lidl és a Telekom együttműködésének, megszűnik a Blue Mobile. A konstrukció a megjelenésekor a pre-paid piac ászának számított, mára azonban az egész szegmens meredek esésbe került.

November 1-jétől a lakossági ÁSZF-e szerint nyújtja tovább a Blue Mobile ügyfelek számára a mobilszolgáltatást a Magyar Telekom, ezzel a Lidl diszkontlánccal karöltve 2012-ben bevezetett pre-paid konstrukció a jelenlegi formájában megszűnik – hívja föl a figyelmet a HWSW informatikai hírmagazin. Váltaniuk ugyanakkor nem kell a meglévő ügyfeleknek, akik a Telekom szerint a továbbiakban is a megszokott díjszabással vehetik igénybe a szolgáltatást – a szolgáltató ugyanakkor jelezte, minden ügyféllel felveszi majd a kapcsolatot, hogy a „számukra legmegfelelőbb módon tudják folytatni”.

A lap emlékeztet, hogy a Blue Mobile pályafutása 2012. február 1-jén kezdődött, amikor a Magyar Telekom és a Lidl bevezette a piacra a kifejezetten az áruházlánc vásárlóit célzó szolgáltatást. Az induláskor 150 üzletben elérhető konstrukció a piac akkori legkedvezőbb díjszabású pre-paid csomagjának számított, 33 forintos egységes perc- és SMS-díjával.

A Blue Mobile egy egyszerűbb márkázott konstrukciónak számított, az ügyfelek 30-as előhívójú számot kaptak, induló csomagot azonban a Telekomnál nem, csak a Lidl áruházakban lehetett vásárolni. A feltöltést a megszokott módszerek mellett a Lidl kasszáinál is lehetett kérni – ez utóbbi lehetőség 2022. január 31-ig él még. A Lidlnél ugyanakkor már a hónap elején lekerültek a polcokról a Blue Mobile SIM csomagok.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbbi adatsora szerint Magyarországon megközelítőleg hárommillió pre-paid kártyával bonyolítanak ma hívásokat, szemben a mintegy 6,7 millió post-paid előfizetéssel. Beszédes, hogy az egy post-paid kártyára jutó havi beszédforgalom tartósan nagyjából a tízszerese a kártyás forgalomnak.