A Mol a tájékoztatás szerint megállapodott az OMV-vel, hogy megvásárolja az OMV Slovenija 92,25 százalékát, amelyben az INA már 7,75 százalékos kisebbségi részesedéssel rendelkezik.
Az OMV Slovenija az ország második legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát működteti három különböző márkanév alatt. A Mol-csoport az INA-val együtt a felvásárolt vállalat nagykereskedelmi üzletágát is tartalmazó eszközök 100 százalékos tulajdonosa lesz.
A Mol jelenleg 53 töltőállomással van jelen Szlovéniában, 48 töltőállomás Mol Slovenia, 5 pedig INA márkanév alatt üzemel, ezzel a harmadik legnagyobb piaci szereplő az országban.
A megállapodás illeszkedik a vállalat frissített, hosszútávú stratégiájába, amely különösen nagy hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére - hangsúlyozták a közleményben.
A Mol-csoportnak kilenc országban 1941 töltőállomása van különböző márkanevekkel
- 466 Magyarországon,
- 434 Horvátországban,
- 304 Csehországban,
- 254 Szlovákiában,
- 243 Romániában,
- 106 Bosznia-Hercegovinában,
- 70 Szerbiában,
- 53 Szlovéniában és
- 11 Montenegróban.
A csoport piacvezető szerepet tölt be Magyarországon, Horvátországban, Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában, Csehországban a második, Szlovéniában, Romániában és Montenegróban pedig jelenleg a harmadik legnagyobb piaci szereplő.
A lépés összhangban van azokkal a stratégiai törekvésekkel, amelyek célja, hogy tovább bővítsék töltőállomás-hálózatukat a már meglévő és a potenciális új kelet-közép-európai piacokon. A Mol-csoport 2025-ig 2200-ra növelné a töltőállomások számát, vagy akár még többre, amennyiben további jó lehetőségek adódnak - idézi a közlemény a Mol-csoport elnök-vezérigazgatóját.
Hernádi Zsolt úgy fogalmazott, hogy a fogyasztói szolgáltatásokban hatalmas potenciál rejlik az energiaátmenet során. Hozzátette azt is: a vállalat integrált üzleti modellje és gyorsuló növekedése azt is lehetővé teszi, hogy pénzügyi forrásokat biztosítsanak a fenntartható megoldások fejlesztéséhez és a körforgásos gazdaság fellendítéséhez a régióban.
Az OMV Slovenija felvásárlása a harmadik bejelentett megállapodás, mióta 2021. februárjában a Mol-csoport frissítette hosszútávú stratégiáját.
A közleményben felidézték, hogy a Slovnaft megvásárolja a Normbenz Slovakia 100 százalékát, amely 16, Lukoil márkanév alatt működtetett szlovákiai töltőállomást foglal magában. A Mol emellett megállapodást kötött a Marché International AG-vel, amely kilenc éttermet üzemeltet Magyarországon Marché márkanév alatt.