A Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy használatára hitelintézetek és biztosítók válhatnak jogosulttá, amennyiben bizonyos feltételeknek megfelelnek, célja pedig, hogy egyfajta megbízhatóságot sugározzon a fogyasztók számára. Tehát, hogy a fogyasztó biztos lehessen e védjegyet látva abban, hogy megfelelő kiszolgálásra számíthat, megfelelő funkciókkal és biztonság mellett, foglalta össze az InfoRádiónak Solymár Károly Balázs. Megjegyezte, a védjegy a hitelintézetek számára is fontos, hiszen új és újabb ügyfelek szokhatnak rá a digitális bankolásra.
Az említett pénzügyi tevékenységgel foglalkozó szervezetek már most, folyamatosan pályázhatnak a védjegy használatára. Elsőként a Budapest Bank szerezte meg, majd a Kereskedelmi és Hitelbank (K&H) – mind a banki, mind a hitel terület –, de a lehetőség bármely intézmény számára nyitott. A részletek a Digitális Jólét Program internetes oldalán érhetők el. „Tehát folyamatosan lehet pályázni erre a jogosultságra” – nyomatékosította az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára.
Mit kell tudniuk digitális téren a bankoknak, biztosítóknak?
A Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy két szintet különböztet meg. Az úgynevezett alapszinten a pályázóknak lehetővé kell tenniük – egyebek mellett – a digitális számlanyitásnak, a személyes adatok módosításának, az egyenleglekérdezésnek, a betétlekötésnek, a limitmódosításnak, vagy a bánkártya igénylésnek és -letiltásnak a lehetőségét. Az említett weboldalon ezzel kapcsolatban egy funkcionális leírás található.
A kiemelkedő digitális hitelintézetek, amely már egy következő szintet jelent, egy másfajta védjegyet használhatnak. Esetükben nemcsak bizonyos funkcionalitást várnak el, hanem azt is, hogy az edukáció és a lakossági tájékoztatás területén kiemelkedő tevékenységet folytassanak. „Meséljenek arról, hogy a digitális bankolás miért jó, kicsit közelebb hozva a fogyasztókat ehhez a tevékenységhez.”
Az ITM munkatársa hozzátette: bár nagyon sok jó szolgáltatás elérhető, a lakosság részéről számos esetben bizonytalansággal találkozni. Sok mindenre már használjuk az internetet, például a közösségi média használatában az elsők vagyunk Európában, jegyezte meg Solymár Károly Balázs, de ha már vásárlásra, elektronikus tranzakciókra kerül sor, látható egyfajta bizonytalanság, és inkább még szeretünk bemenni a bankfiókokba. A védjeggyel ezt a bizonytalanságot, bizalmatlanságot szeretnék elbontani, segítve a fogyasztókat abban, hogy megismerjék, kik a jó szolgáltatók. Kiváltképp, mert a tárca úgy véli, sok előnnyel jár, ha digitálisan bankol a lakosság, természetesen biztonságos körülmények között, egy magas szolgáltatás-portfólió használatával teszi, tette hozzá a tárca digitalizációért felelős helyettes államtitkára.