Nyitókép: Pixabay

Az ügyfélhitelesítés változására figyelmeztet az OTP

Infostart
2021. január 25. 11:26
Az online gyakrabban vásárlók negyedét érheti kellemetlen meglepetés - nem fognak tudni fizetni, ha előbb nem hajtják végre a szükséges változtatásokat.

A január 1-től érvényes a többlépcsős azonosításra vonatkozó új szabályozás, amely szerint már csak akkor tud bankkártyával vásárolni az interneten, ha az erős-ügyfélhitelesítés követelményeinek megfelelően több lépcsőben igazolja a vásárló, hogy jogosan használja az adott betéti- vagy hitelkártyát.

Az OTP Bank interneten aktívan vásárló kártyabirtokosainak több mint háromnegyede már megtette a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy az erős ügyfél-hitelesítésnek megfelelve januártól továbbra is fizetni tudjon kártyájával.

"Azoknak a kártyabirtokosoknak, akik még nem léptek, javasoljuk, hogy tájékozódjanak a változással kapcsolatos teendőikről és tudnivalókról a weboldalunkon. Ezt követően állítsák be az internetes biztonsági kód szolgáltatást, módosítsák a TeleKódot vagy frissítsék az OTP SmartBank mobilalkalmazást, hogy ne érje őket meglepetés internetes vásárlás közben. Fontos, hogy az internetes vásárláshoz szükséges azonosításhoz külön-külön minden betéti- és hitelkártyát, valamint ezek társkártyáit is alkalmassá kell tenniük az ügyfeleknek” – hívta fel a figyelmet Takács Domokos, az OTP Bank Bankkapcsolati Főosztályának igazgatója.

Akik korábban megadtak mobilszámot a banki azonosításhoz, azoknak elég belépni a netbankba vagy a telefonos alkalmazásba. Azoknak az ügyfeleknek viszont mindenképp el kell látogatniuk egy bankfiókba, akik még nem adtak meg ilyen elérhetőséget a banki azonosításhoz.