Az augusztusban forgalomba álló három újabb IC+ kocsival 34-re bővült a MÁV megújuló járműflottája - adta hírül a vasúttársaság. A sikeres álló- és emelt sebességű futópróba, valamint az utasok nélküli próbaüzem után frissen hatósági engedélyt kapó, saját fejlesztésű járművekkel a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokon utazhatnak a közlekedők. Emellett az Aranypart/Ezüstpart expresszvonatokon (Sátoraljaújhely/Záhony-Balatonszentgyörgy) és a Kék Hullám gyorsvonatokon is közlekednek az új kocsik. A déli parton a többcélú teres 2. osztályú kocsikon, az északi parton termes 2. osztályú kocsikon utazhatunk.
A MÁV kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban - olvasható a cég közleményében. Az első húsz, saját forrásból összeállított, új generációs InterCity-kocsi forgalomba állását követően tavaly augusztusban kezdődött a hetven, belföldi forgalomra tervezett IC+ gyártása is a MÁV-START Szolnoki Járműjavítójában. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első és prémium osztályú járművet gyártanak.
Augusztus közepétől Zalaegerszeg és Szombathely után már a Kelet-Magyarország megyeszékhelyeit érintő, Nyíregyházára közlekedő InterCity-ken is találkozhatnak az addigra elkészülő újabb kocsikkal.